“Nicel veri Analizi Çalıştayı”

Son Güncelleme:

03/05/2018 - 11:11
05/05/2018 09:00 · 06/05/201817:00 C, H Salonu Eğitim Fakültesi

Amaç

Bu çalıştay, sosyal bilimlerde nicel araştırmalar konusunda kendini geliştirmek isteyen kişiler için tasarlanmıştır. Bu kapsamda araştırmacıların en çok kullanmak durumunda kaldıkları analiz türleri belirlenerek çalıştay içeriğine dahil edilmiştir. Bu istatistiksel programlar arasında ileri düzey istatistiksel paket programı olan R kullanımına da özel bir yer verilmiştir. Son yıllarda oldukça yaygın bir şekilde kullanılmaya başlayan ve ücretsiz istatistiksel yazılım paketi olan R ile araştırmacıların veri analizine bakış açılarını geliştirmelerine ve zenginleştirmelerine katkı sağlanması amaçlanmıştır.

Kapsam
Çalıştay boyunca sosyal bilimler alanındaki herhangi bir araştırmacının çalıştaya konu olan istatistiki yöntemlerden herhangi birini kullanmaya ihtiyacı olduğunda izlenmesi gereken işlem ve süreçlere ve en iyi uygulamalara odaklanılacaktır. Nicel Araştırma çalıştayında, her bir konu kendi içinde öncelikle temel konuların işlenmesi ile başlayıp sonrasında daha ileri konu ve uygulamalar ile tamamlanacaktır. Bir analiz için değişken türlerini anlama, değişkenler oluşturma, yeniden kodlama, tek değişkenli ve çok değişkenli veri analizleri, betimleyici istatistikler, verilerden grafik oluşturma ve görselleştirme, analiz çıktılarını düzenleme ve okuma gibi her bir araştırmada karşılaşılan analiz süreçlerine çalıştay kapsamında yer verilecektir.

 

İçerik
  • R ile Temel İstatistik
  • Basit ve Çoklu Regresyon Analizi Uygulamaları
  • Ölçek Geliştirme ve Faktör Analizi
  • Meta Analiz
  • Yapısal Eşitlik Modellemesi
  • Hiyerarşik Doğrusal Modelleme
  • Seminer: Yayın yapmanıza yardımcı olacak 50 ipucu

 

Eğitimciler

Nicel Araştırma çalıştayı sekiz farklı eğitimci tarafından gerçekleştirilecektir.

Dr. Burak Aydın (Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitimde Ölçme Değerlendirme Ana Bilim Dalı)

Dr. Lokman Akbay (Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitimde Ölçme Değerlendirme Ana Bilim Dalı)

Dr. Mehmet Kaplan (Artvin Çoruh Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Ana Bilim Dalı)

Dr. Ragıp Terzi (Harran Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Ana Bilim Dalı)

Dr. Sedat Şen (Harran Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Ana Bilim Dalı)

Dr. Sungur Gürel (Siirt Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Ana Bilim Dalı)

Dr. Türker Toker (Uşak Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Ana Bilim Dalı)

Prof. Jimmy De La Torre (The University of Hong Kong)